Bruksanvisninger

Bruksanvisning til helseboka

Har du problemer med å logge deg inn eller finne meldingene fra legen i helseboka? Les vår bruksanvisning, og kontakt oss ved behov.

Av Lise YtrelandSykepleier hos Maja
Bilde: Maja.no

Når du benytter vår tjeneste, vil all kommunikasjon med legen føres gjennom et kryptert kommunikasjonssystem som kalles Helseboka.


Her kan du svare legen om du har et spørsmål vedrørende behandlingen du blir anbefalt, og kommunisere relevante helseopplysninger.


Når behandlingsplanen din er klar, vil du motta en anonym SMS med link til Helseboka.

Videre velger du “logg inn direkte for annet”:

Deretter får du et valg om å logge inn med bankID-brikke eller bankID på mobil.

Har du ikke har dette tilgjengelig for øyeblikket, kan du kontakte oss på hei@maja.no, så finner vi en annen løsning. Mailen vår er bemannet mellom 8-16 alle ukedager. Den besvares sporadisk på kvelder og i helg.


Videre kan du trykke på dialog for å se hva legen har skrevet.

Dersom det ikke er kommet noe her i løpet av 5-10 minutter fra du fikk meldingen, kan du kontakte oss på hei@maja.no eller chat.

Når du åpner en ulest dialog, kan du velge fortsett dialog for å svare legen.

Har du lagt inn bestilling og ikke fått SMS etter lovet tid?
Kontakt oss gjerne her: hei@maja.no, eller logg inn direkte i Helseboka via link her: https://www.helseboka.app/login


Lyst til å lære mer?